ستاره‌شناسان نزدیک‌ترین سیاره شبیه به کره‌ زمین را با نام Proxima b شناسایی کردند

دسته بندی : هوا فضا بازدید: 1 28 آگوست 2016 - ساعت 22:41:55 نویسنده :
نزدیک‌ترین سیاره شبیه به کره‌ زمین را با نام Proxima b

انسان‌ها با ایده‌ی یافتن سیاره‌های شبیه به زمین که قابل حیات باشند مسحور شده اند. حال ستاره شناسان بطور رسمی اعلام کردند که آنها نزدیک‌ترین سیاره شبیه به کره‌ زمین را کشف کرده اند. با تک میکس همراه باشید.
این دنیای بیگانه که Proxima b نام گرفته تقریبا هم سایز زمین است، به طور بالقوه قابل سکونت ست و به دور نزدیک ترین ستاره نزدیک به خورشید ما میگردد که تنها 4 سال نوری از ما فاصله دارد به عبارتی سیاره پروکسیما حدود 40 تریلیون کیلومتر از زمین ما فاصله دارد و با استفاده از فناوری‌های امروزی در صنعت فضانوردی، یک سفینه اگر امروز به سوی این منظومه حرکت کند چند هزار سال دیگر به آن خواهد رسید.
پروکسیما قنطورس آفا و بتا این سیاره شبیه به زمین (یا همان زمین دوم) به دور ستاره پروکسیما قنطورس (Proxima Centauri) (نزدیک‌ترین ستاره به زمین) در سیستم آلفا قنطورس می گردد و فاصله آن از ستاره پروکسیما قنطورس به این معنیست که احتمال وجود آب مایع در آن می رود.(ماده اصلی و ضروری برای حیات).
یک مقاله در مجله اشپیگل می گوید: “قبل از این هیچگاه زمین دومی به این نزدیکی کشف نشده بود”

نزدیک‌ترین سیاره شبیه به کره‌ زمین پروکسیما بی این اولین بار نیست که آلفا قنطورس بر سر زبان ها می افتد، در ابتدای سال جاری استیون هاوکینگ اعلام کرد که به کمک میلیونر روسی یوری میلنر در فکر ارسال یک سفینه چند گرمی با یک پنجم سرعت نور به این سیستم ستاره ای ست تا به بدنبال حیات بگردد.
طبق محاسبات دانشمندان سرعت مناسب برای رسیدن به این ستاره به گونه‌ای که به اندازه عمر طبیعی انسان طول بکشد؛ 0.4 سرعت نور است.
البته این اولین باری نیست که یک سیاره شبیه به زمین شناسایی می شود. تلسکوپ کپلر ناسا تاکنون 6 سیاره مشابه زمین کشف کرده است. در آن زمان دانشمند ناسا داگ کالدول (Doug Caldwell) گفته بود : “آن روز نزدیک است که ما خواهیم فهمید سیاره‌های صخره ای مذکور چقدر شبیه به زمین هستند”

اما سیاره تازه کشف شده نزدیک پروکسیما قنطورس بسیار نزدیک تر از آنهایی ست که قبل از این، ناسا کشف کرده بود. و بجای مسافت 1400 سال نوری تا سیاره Kepler 452b کشف شده توسط ناسا، پروکسیما بی تنها 4.24 سال نوری از ما فاصله دارد.
الفا قنطورس منبع: inhabitat