بررسی PES 17

دسته بندی : ایکس باکس , بازی , پلی استیشن , پی سی بازدید: 14 02 اکتبر 2016 - ساعت 00:58:06 نویسنده :
بررسی PES 17

با آغاز فصل جدید فوتبال در اروپا و به پایان رسیدن فصل تابستان، زمان انتشار بازی‌های محبوب FIFA و PES فرا رسیده است. امسال PES اندکی زودتر از FIFA از راه رسید، و ما قصد داریم (با اندکی تاخیر)  نگاهی اجمالی به آن بیندازیم. با تِک میکس و بررسی PES 17 همراه باشید.

PES 17 پیشرفت‌هایی نسبت به قبل داشته است. دروازه‌بان‌ها، تغییراتی مثبتی داشته‌اند. این تغییرات نه نتها شامل دفاع واقع‌گریانه تر از دروازه در برار حملات‌ و ضربه‌های کرنر می‌باشد، بلکه انیمیشن‌های پویایی اضافه شده که بازی PES را به سطح بالاتری از باورپذیری می‌رساند. شیرجه‌های یک دستِ کوتاه، دفع توپ با پا و خروج‌های طبیعی‌تر روی توپ‌های بلند، به دروازه‌بانان حس زنده و قابل اعتماد بودن می‌دهند.

بهبودهایی نیز در کنترل توپ، چرخیدن و زمان مورد نیاز بازیکن بعد از برخورد فیزکی و تغییر جهت دادن به‌وجود آمده است. این موارد به دقیق شدن بازی و ایجاد این حس که PES 17 پیشرف داشته است کمک می‌کنند. در بازی‌های قبلی، تماس‌های اولیه با توپ، زمان پاسخگویی بازی پس فشار دادن دکمه پاس یا شوت، و حس سنگینی هنگام چرخیدن و دریبل کردن با توپ، نقاط ضعف بازی بودند. در PES 17 بهبود روند حمله کردن و چرخاندن توپ در زمین، مجدداً به کاری لذت بخش تبدیل شده است، حتی دربرابرتیم‌های بزرگ.

PES سیستمی عمیق از تکنیک‌های مختلف در خود دارد، اما پیاده سازی این مهارت‌ها بقدری مشکل است که فراتر رفتن از یک-دو از عهده بسیاری از افراد خارج است. دریبل‌زنی با دکمه در PES تقریباً معادل دریبل‌زنی با آنالوگ راست در FIFA و شامل حرکاتی مثل پا عوض کردن، باز کردن فضا و درست کردن زاویه مناسب  است. مثل FIFA، حرکات بازیکن شما بستگی به لوِل او دارد، بنابراین انجام این حرکات با جان استونز یا اریک دیِر کم اثرتر از رحیم استرلینگ یا اریک لاملاست.

یکی دیگر از پیشرفت‌های قابل توجه PES 17 نرم و هموار شدن کار تهاجمی است. پاس و سانترهای توی عمق شانس موفقیت بالایی دارند و همواره خطرناک هستند. درست است که پاس‌های عمقی همواره در ساخت حمله مفید نیستند – پاس‌های کوتاه در یک سوم میانی اغلب ضعیف و کم‌جان هستند که ممکن است شما را به دردسر بیندازند – اما در یک سوم حرف مرگبار هستند.

گرچه حمله کردن در PES 17 بسیار جذاب و مفرح شده، اما دفاع اندکی ایراد دارد. دفاع یک نفر در مقابل یک نفرد مشکلی ندارد، و تکل زدن هم موثر و مفید است، اما در مواقعی که میانه میدان شلوغ است، سیستم دفاعی عجیب و غریب رفتار می‌کند. هم‌تیمی‌های تحت کنترل هوش مصنوعی گاهی اوقات دوتایی سراغ مهاجم حریف می‌روند و پاسکاری‌های آن‌ها را قطع نمی‌کنند. یا اینکه‌ گاهی اوقات هم‌تیمی‌ها سر راه همدیگر قرار می‌گیرند. اغلب اوقات، تکل زدن روی بازیکن حریف باعث انتقال کنترل به بازیکنی در نزدیکی صحنه می‌شود، علی‌رغم اینکه بازیکن تکل‌زننده پس از بلند شدن موقعیت بهتری دارد.

در دوران PS2 و قبل‌تر از آن، PES چنان گیم‌پلی خوبی داشت که عدم وجود جواز برای استفاده از نام تیم‌ها و لباس‌هایشان مساله‌ای جدی نبود. (PES 17 گزیده‌ای از تیم‌ها را تحت لیسانس دارد که در میان تیم‌های معروف، فقط بارسلونا، دورتموند و لیورپول حضور دارند) اما در سال‌های اخیر نه تنها FIFA با یکته‌تازی تمام تیم‌ها را تحت لیسانس آورده است، بلکه گیم‌پلی برتر را نیز ارائه کرده است. امروزه ارزش استفاده ار نام واقعی تیم‌ها و لباس آن‌ها، بدلیل پوشش روزافزون رسانه‌ها از مسابقات فوتبال و علاقه مردم به تماشای تیم‌های محبوبشان، غیر قابل انکار شده است. عدم استفاده از نام اصلی تیم‌ها، به معنای خود کُشی است.

تاکید PES 17 روی بخش myClub است که اجازه می‌دهد تیم مورد نظر خودتان را بسازید. بطور اساسی، این همان Master League است که قابلیت خرید آنلاین به آن اضافه شده است.  بخش Ultimate Team بازی فیفا میحبوبیت چشمگیری پیدا کرده است و در تمام فصل به روزرسانی می‌شود و فوتبال واقعی را به دنیای مجازی بازی گره می‌زند. واضح است که کونامی احساس می‌کند که PES باید در این زمینه کاری کند، اما عدم حضور تحت لیسانس تیم‌ها،  بخش myClub را برای هواداران غیر جذاب می‌کند. در این بخش شما تیم مورد نظر خود را می‌سازید و بطور آنلاین با رقیبان بازی می‌کند، اما ایرادات فراوان در سرورها و نحوه‌ی اتصال این بازی، بازهم ضربه دیگری به myClub است.

اگر دوست‌ دارید تیم‌هایی که در واقعیت می‌بینید را عیناً در بازی مجازی هم داشته باشد، یا اینکه می‌خواهید بصورت آنلاین با رقیبان بازی کنید، PES پیشنهاد خوبی نیست. اما اگر قرار نیست آنلاین بازی کنید و برایتان اهمیتی ندارد که تیم‌ها و لیگ‌ها را بطور غیر رسمی ببینید، PES یک بار دیگر گزینه‌ای جدی است.

خوب:

[list icon=”momizat-icon-checkmark” icon_color=”#81d742″ ]گیم‌پلی در بهترین حالت خود قرار دارد, بازیکنان بسیار شبیه واقعیت هستند, myClub ظاهری خوب دارد [/list]

بد:

[list icon=”momizat-icon-close” icon_color=”#dd3333″ ]عدم حضور بسیاری از تیم‌ها تحت لیسانس, حالت آنلاین تحت تاثیر مشکلات سرور و اتصال, سیستم دفاعی بعضاً آزارهنده[/list]

 

[review]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.